2015/07/19

Little Sugar Creek Greenway, avagy epilógus a bicajos esethez

Rég óta gondolkodom, hogy kellene olyan bejegyzéseket írni, ami bemutatja Charlotteot, és próbáljak valami képet festeni az itteni életről, lehetőleg fotókkal illusztrálva. Miután elvesztettem a bicajomat, kénytelen voltam villamossal járni dolgozni. Ez azzal a kellemetlen következménnyel járt, hogy egy jó darabig nem sportoltam egy kicsit sem, ráadásul a villamosig is el kell jutni valahogy, ez természetesen kocsival történt, én meg utálok városban vezetni. Szóval miután kicsit lecsengett az eset, megpedzettem a pénzügyminiszternek, hogy ha vennék egy másik, olcsó bicajt, akkor kb fél év alatt visszahozná az árát, ráadásul a sportolásom is meg lenne oldva.
Rehabilitáció folyamatban

Másra ugyanis nem igazán jut időm, a piszok kis rabszolgahajcsárok nem engedélyezik... Egy szó mint száz, a jóváhagyás rákerült a kérvényre, kinéztem egy bicajt, aztán még februárban elmentem megvenni. Nem kell semmi nagy durranásra gondolni, egy régi Trek, használható állapotban, talán kicsit túl csilli-villi is, egy közlekedési bicaj akkor jó, ha kicsit szakadtnak néz ki, hátha kevesebben akarják ellopni. Persze vettem egy kasa láncot is, közepes minőségű Kryptonite. Egy héttel később, vasárnap aztán beállítottam a bicajt, ekkor ért az első meglepetés, mentem 3 kört, összesen vagy 10 kilit, lett is tőle olyan izomlázam, amilyet már rég tapasztaltam... Az időjárás nem kedvezett, ezért az első munkába menetre csak egy héttel később pénteken került sor. Hogy kerüljem az atrocitásokat az autós kollégákkal, kinéztem egy csendesebb útvonalat, aminek egy része a címben jelzett Little Sugar Creek Greenwayen (LSCG) vezet keresztül.
A rendszerváltás után otthon az út menti nyomós-kutakat leszerelték. Itt szerencsére rengeteg ilyen kúttal találkozni.
A LSCG építésének története 1968-ig nyúlik vissza, ekkor javasolta először egy Jerry Turtle nevű fickó, hogy a San Antonio Riverwalk mintájára építsenek egy városi sétautat. Amerikában is tudnak lassan történni az események, a következő lépés 1974-ben történt, ekkor kezdték tanulmányozni, hogy mennyire lehetne, egy úgynevezett "zöld utat" kiépíteni. Újabb 6 év elteltével, 1980-ban készült el az első terv, 20 kisebb patakot magába foglalva. Ha eddig úgy tűnt, hogy tréfát akarok űzni a tempóból, akkor igazad van, de itt jön egy olyan lépés, amire érdemes felfigyelni. A végső tanulmány egy egyetemi hallgató diplomamunkáján alapult, ami 1990-re datálódik. Azért el kellett telnie még pár évnek, mire valami megmozdult. A város azonban növekedésnek indult, ezért a zöld-területek konzerválása egyre fontosabbá vált, 2000-ben hagyták jóvá a végül megvalósításra került, 10 éves növekedési tervet. Szerintem nagyon jó döntést hoztak az út kiépítésével. Ezt úgy kell elképzelni, mint egy otthoni "tan-ösvényt" - már, ha tudod mi az. Amellett, hogy nagyon szépen megőrzi a természetet, és kellemesen ötvözi a városi képet a zöldövezettel, rengeteg felvilágosítást is ad az adott környezetről.

Kutyásoknak

Annyi más nagyvárossal ellentétben Charlotte nem terngerparton, nagy folyó vagy éppen tó partján terül el, a vízellátás kicsi patakokra illetve forrásokra épül, a Little Sugar Creek (LSC) valószínűleg a legfontosabb. A neve minden bizonnyal a helyi, "Sugaree" indiánok nevéből származik. Az idők folyamán ahogy a terület elvárosiasodott, a vízhálózat egy részét elfedték, az LSC pedig Mecklenburg megye legszennyezettebb patakjává vált a 90 évek végére. A szennyvíz tisztítatlanul került a vízbe, így nem csoda, hogy a sok helyen betonlapokkal fedett patak teljesen tönkrement. 1998-ban törvény által tiltott lett a szennyvíz tisztítatlan leeresztése, ezzel megkezdve a LSC rehabilitását, ami végül a legdrágább helyreállítás lett Mecklenburg megyében. A Greenway kiépítése továbbra is folyamatban van, mondhatom, nekem a kedvenc városépítési projektem.
Az út mentén ilyen táblák vannak elhelyezve, amik a kiépítésről...

...és a különböző projektekről szólnak.
Reggeli csendélet

Jack kapitány. Érdemes megnézni, hogy mennyit változott a környezet, ugyanez a szobor egy korábbi képen.

Amiért tulajdonképp elkezdtem írni a cikket. Egy bicaj-szerelő állomás.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése